2016. július 21., csütörtök

Népszerűtlen könyves vélemények Book Tag

Ez pont nekem való.
Előfordul, hogy egy-egy könyvet azért kezdek el olvasni, mert sokan áradoznak róla. Utána pedig értetlenül állok, és nem értem, hogy miért is ez a nagy felhajtás? Persze akadnak olyanok is amit lehúznak és mégis elolvasom, és ismét értetlenül állok, hogy ezt most miért?


Akkor lássuk a kérdéseket.

1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, ami neked nem tetszett.
Ha valami nem tetszik akkor általában félbehagyom. De akad olyan amit végig olvastam és nem mondanám, megérte végig szenvedni. Ez nem más mint Marie Lu: Legenda című sorozata. Nem azt állítom, hogy rossz volt, de nem is volt annyira jó mint sokan állították.

2. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit mások nem bírnak, neked viszont bejött.
Lehet én vagyok túl egyszerű? Sok negatív kritikát olvastam Abbi Glines: Végzetem sorozatáról. Az értékelések olvasása közben, hiába kapott viszonylag közepes fölötti pontszámokat, mégis mindenki írt valamit ami nem tetszett neki. Nekem nagy kedvenc volt az első könyv, és hamarosan érkezem a másodikkal is.

3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő nem azzal a karakterrel jött össze, akinek te szurkoltál; vagy egy OTP (one true pairing), ami szerinted pocsék. 
Másokkal ellentétben, nekem nincs bajom a szerelmi háromszögekkel. És most mindenki meglepetésére a válaszom Bella és Edward. Nem értettem miért ácsingózik valaki után aki meglép mellőle, mikor ott van neki egy ugyanolyan erős, és szerethető lény (Jacob). Hozzáteszem, hogy farkas mániában szenvedek. (hi. hi, hi)

4. Egy népszerű műfaj, amit te nagyon ritkán olvasol.
Azt hiszem ide a New Adult kategória fér be. Abból is inkább az ami reál. Bár mostanában többször előfordul, hogy felfigyelek egy-egy ilyen példányra is. Nem zárom ki, hogy egyre több fog a kezembe akadni.
          

5. Egy népszerű vagy közkedvelt karakter, akitől te a falra mászol.
Szerintem itt is lesz egy kis meglepetés. Előre is bocsánat, ha valakinek a lelkivilágába tiprok. Még nem hallottam róla, hogy bárki hasonló véleményen lenne. Cassandra Clare: Végzet ereklyéi sorozatából Jace. Valamiért engem nem sikerült úgy megfognia mint másokat. És ez a sorozat simán befér az első ponthoz is, csak nem szerettem volna ismételni önmagam.

6. Egy népszerű író, akit te az istenért sem tudsz megszeretni.
E. L. James. Igaz nem is próbálkozom vele.

7. Egy népszerű könyves toposz, ami már a könyöködön jön ki. (pl. elveszett hercegnő, korrupt szerető, szerelmi háromszögek, stb.)
Érzéseim szerint ilyet még nem találtam.

8. Egy népszerű sorozat, ami téged egyáltalán nem érdekel.
Most mégis ismétlem önmagam. E. L. James: Árnyalat trilógia. Magát a műfajt sem kedvelem. Sok könyvet olvastam már el csak azért, mert nagy port kavartak, de ezt biztos, hogy nem fogom.

9. A mondás úgy tartja, „a könyv mindig jobb, mint a film”, de melyik filmet vagy tévésorozatot kedveled jobban, mint a könyvváltozatát?
Itt kettőt is megemlítenék. Mind a kettő tévésorozat, és őszintén a könyveket nem tudtam befejezni belőle, de a sorozat tetszik, mert az alapötletek nagyon jók. 
Az első: Diana Gabaldon: Outlander sorozata. Az első könyvet végig olvastam, a második viszont olyan szinten lestoppolt, hogy hetekig nem volt kedvem olvasni.
A sorozatot ezzel szemben egészen jónak tartom.
A második: George R. R. Martin: A tűz és jég dala sorozat. Négy részt teljesen elolvastam, az ötödik kifogott rajtam. Hozzáteszem, hogy az egésztől a kedvemet a Varjak lakomája kezdte el elvenni. Azzal nagyon megküzdöttem, és végig is szenvedtem. A sárkányok dalába belekezdtem, de pár fejezet után feladtam. Ezzel szemben a sorozatot viszont nagyon szeretem. Az egyik kedvenc. Ehhez még annyit tennék hozzá, hogy nem csodálkoztam mikor a sorozat készítői elengedték az író kezét, és megcsinálták a hatodik évadot.


A Tag-et nyugodtan vihetitek.

Könyvjelzős nyerményjáték itt!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése