2016. július 24., vasárnap

Samantha Shannon: Csontszüret (Csontszüret 1.)

Vegyes érzéseket váltott ki belőlem ez a könyv. Az elején nem igazán tudtam eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem. A végére rájöttem, hogy alapvetően bejövős, de biztos, hogy nem fog a kedvencek közé kerülni. Amikor megjelent mindenki áradozott róla. Nos lehet, hogy én annyira nem fogok.

Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Samantha ​​az új J.K.Rowling
The Sunday Times
Sötét bűbáj és gonosz varázs a fantasy szerzők új generációjának legjobbjától.
Booklist
A szindikátusnak dolgoztam. Ha úgy vesszük, hacker voltam. Nem gondolatolvasó, inkább elmeradar, aki az éterre hangolódva fogta annak minden rezdülését. Olyasmit is érzékeltem, ami nem a közvetlen közelemben történt: rögtön tudtam, ha kint, az utcán végigsétált egy látó, és megéreztem, amikor Covent Gardenben gyülekezni kezdtek a lelkek. Amint rákapcsoltak a létfenntartó gépekre, a Seven Dials egy mérföldes körzetében bármit kiszagoltam az éterben. Ha bárkinek kedve támadt a I-4 szennyesében turkálni, Jaxon záros határidőn belül már ugrasztott is. Meggyőződése szerint ennél sokkal többre is képes lehettem volna, de Nick minden kísérletezést megtiltott. Fogalmunk sem volt, milyen következményei lennének rám nézve.
2059. Scion London.
Paige Mahoney látszólag egy átlagos tizenéves lány, aki titokban egy alvilági szervezetnek dolgozik. Kisstílű lopások helyett ő nagyobb tétben játszik. Paige egy álomhacker, aki feltöri mások elméjét, és a gondolataikban kutat fontos információk, összeesküvési tervek után. Mindezt pénzért. Egy nap azonban sötét és gonosz erő keríti hatalmába… beláthatatlan következményekkel
Oxford több évszázada lekerült a térképről, azóta titkos börtönváros, ahol a paranormális bűnözőket tartják fogva egy idegen faj felügyelete alatt. A rephaiták belőlük toboroznak a hadsereget, hogy véghezvigyék titkos tervüket. Paige mentora és kiképzőtisztje Arcturus, a vérhitves, aki halálos ellensége az embereknek. Ahhoz, hogy szabaduljon, be kell törnie mestere elméjébe, és fel kell fedni a titkát…
A The Bone Season trilógia, akár a Mátrix és Az éhezők viadala, korunk nagy sagája. A könyveket immár 24 országban magas előlegért vették meg a legjobb ifjúsági-fantasy kiadók, a történetből készülő filmet a Hobbit stábja készíti, akár az új Twilight is lehet belőle.

Vélemény:
Paige egy államilag üldözöttek csoportjába tartozó tinédzser. A világ ahol él, két részre szakadt. Van a Scion aki az államot képviseli és átlag emberek állnak az élén, és van a Szindikátus akik ismét megosztódnak és mímes lordok vezetik, akik egymással is vetélkednek. A szindikátus a különlegesebb képességgel megáldott látókat és szellemeket-lelket igyekszik begyűjteni. Paige egy nagyon ritka fajtája a látóknak. Egy álomjáró. A látók a szellemek segítségével elég sok mindenre képesek. Attól függően, hogy melyik csoportba tartoznak.
Miután két hivatalos szervhez tartozó személyt akaratán kívül megöl. levadásszák. Egy olyan helyen köt ki, amiről még csak sejtelme sem volt. A rephaiták saját célukra használják a látókat. Próbatételeken kell átmennie, hogy kiderüljön a nyomornegyedben köt ki, vagy rőtkabátos lesz aki harcol a szörnyekkel. Teljesen mindegy, hogy mi lesz belőle így is-úgy is rabszolga.
Paige
A világ felépítés nagyon tetszett, bár egy kicsit soknak véltem a politikát. Eleinte csak kapkodtam a fejem, hogy most voltaképpen ki kicsoda, és hova is tartozik. Paige karaktere nem igazán tudott megragadni. Ő a könyvünk főszereplője, és mégis mások lopták a szívembe magukat. Aranyos és okos lány, de ..... Nem igazán tudom megmagyarázni, hogy miért. Egyszerűen nem.
Akkor elmondom kik voltak aki megnyertek engem ennek a történetnek. Mindenekelőtt a nagymester Arcturus. Egy rephaita, méghozzá nem is akár ki. Nashira vérúrnő vérhitvese. Kiválóan felépített személyiség. Erős és gyenge egyszerre. Soha nem tudható, hogy éppen mi jár a fejében. Nick, Paige egyik társa a szindikátusból. Emberséges és még hozzá okos és találékony is. Jax, Paige szindikátusi mímes lordja. Rafinált, és szerintem bárkit képes meggyőzni bármiről. És nem utolsó sorban Liss, aki Sheol (Oxford) nyomornegyedében is képes volt életben maradni, és barátságos lenni az újonnan érkezettekkel. Többek között Paig-vel. 
A kezembe fogom venni a folytatását, mert ez a történet még nagyon is sok meglepetés tartogat, de ne mostanában szerintem. 
A filmnek megpróbáltam utánanézni. 2013 óta nagy csend van körülötte. Semmi hír.

Idézet:
" Nem ölheted meg a halált. Létezik tűz, ami megperzselheti a Napot? Ki fojthatná vízbe az óceánt? "

Csillag:


Egyedi könyvjelzőt nyerhettek itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése